Barbora Hladíková

Bachelor's thesis

Verb Complementation in Instructional Texts

Verb Complementation in Instructional Texts
Abstract:
This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical …more
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá úlohu a aplikaci komplementace slovesa v rámci komparativní analýzy dvou význačných typů instruktivních textů. Teoretická část sleduje obecné stylistické principy, na nichž se instruktivní styl zakládá, a formuluje syntaktické vlastnosti slovesa se zaměřením na jeho komplementaci. V analytické části je tento teoretický rámec usouvztažněn se syntaktickou povahou slovesa …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hladíková, Barbora. Verb Complementation in Instructional Texts. Pardubice, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business