Verb Complementation in Instructional Texts – Barbora Hladíková
Barbora Hladíková
Bachelor's thesis
Verb Complementation in Instructional Texts
Verb Complementation in Instructional Texts
Abstract:
This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical …moreAbstract:
Tato bakalářská práce zkoumá úlohu a aplikaci komplementace slovesa v rámci komparativní analýzy dvou význačných typů instruktivních textů. Teoretická část sleduje obecné stylistické principy, na nichž se instruktivní styl zakládá, a formuluje syntaktické vlastnosti slovesa se zaměřením na jeho komplementaci. V analytické části je tento teoretický rámec usouvztažněn se syntaktickou povahou slovesa …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hladíková, Barbora. Verb Complementation in Instructional Texts. Pardubice, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Philology / English for Business