Úvod do problematiky barvy zvuku barokních a moderních houslí – Jakub Klimeš
Jakub Klimeš
Bakalářská práce
Úvod do problematiky barvy zvuku barokních a moderních houslí
INTRODUCTION TO THE SOUND QUALITY OF BAROQUE AND MODERN VIOLIN
Anotace:
Práce se zabývá konstrukčními rozdíly houslí barokního a moderního typu, propojením těchto rozdílů s objektivními akustickými poznatky a jejich vlivem na barvu zvuku.Obsahuje: organologické shrnutí vývoje nástroje do 17. století, popis základních akustických principů tvorby zvuku na houslích, organologické shrnutí konstrukčních změn od baroka po současnost a jejich částečné projení s hudební akustikou …víceAbstract:
The thesis deals with the constructional differences between the baroque and modern violin and interconnects these differences with objective knowledge in acoustics and their influence on sound quality.Contains: an organological summary of the development of the violin till the 17th century, description of the basic acoustic principles of creating sound on violin, an organological summary of constructional …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9862
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2017
- Vedoucí: Zdeněk OTČENÁŠEK
- Oponent: Martin PINKAS
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 8. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Studium olejových laků na bázi lněného oleje a kalafunové pryskyřice pro dřevěné hudební nástroje
Markéta Mikuličáková -
Hudební nástroje a poslech v muzikoterapii
Lenka Kollárová -
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Zvuk jako nástroj pro konstrukci 3D prostoru ve virtuální realitě
Veronika Konečná -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Ozvučená vizualita a vizualizovaný zvuk: Vizuální zpracování živých hudebních produkcí
Filip Košťálek -
Zvuk u inscenace Deník dívky ve Studiu Marta
Anna Seifertová -
Zvuk u inscenace Velký Gatsby
Vojtěch Kříž