Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers – Bc. Kristýna Krajíčková
Bc. Kristýna Krajíčková
Master's thesis
Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers
Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá postoje k ústní korektivní zpětné vazbě v hodinách anglického jazyka. Ke sběru dat byly použity dotazníky pro žáky a jejich učitele doplněné o observace přímo v hodinách. Výzkum proběhl na dvou základních a jedné střední škole. Cílem práce je získat údaje o názorech a preferencích žáků a jejich učitelů ohledně načasování, četnosti a efektivity jednotlivých typů korektivní …moreAbstract:
The thesis explores the attitudes toward oral corrective feedback (CF) in English classes. The research was conducted by distributing questionnaires to students and their English teachers, and by observing lessons at two lower-secondary and one upper-secondary school. The thesis aims to survey the learners’ and teachers’ attitudes toward CF with a focus on its timing, frequency, and efficacy of its …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x0vgi/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice
Anna Maryšková -
Error Analysis: Comparison of B1 and B2 Czech EFL Learners
Silvia Štulrajterová -
Error analysis of texts written by Czech EFL students
Radka Hulvová