Bc. Kristýna Krajíčková

Master's thesis

Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers

Oral Corrective Feedback in EFL Lessons - Attitudes of Learners and Teachers
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá postoje k ústní korektivní zpětné vazbě v hodinách anglického jazyka. Ke sběru dat byly použity dotazníky pro žáky a jejich učitele doplněné o observace přímo v hodinách. Výzkum proběhl na dvou základních a jedné střední škole. Cílem práce je získat údaje o názorech a preferencích žáků a jejich učitelů ohledně načasování, četnosti a efektivity jednotlivých typů korektivní …more
Abstract:
The thesis explores the attitudes toward oral corrective feedback (CF) in English classes. The research was conducted by distributing questionnaires to students and their English teachers, and by observing lessons at two lower-secondary and one upper-secondary school. The thesis aims to survey the learners’ and teachers’ attitudes toward CF with a focus on its timing, frequency, and efficacy of its …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature