Green marketing a jeho vliv na chování spotřebitele – Monika FREITHOVÁ
Monika FREITHOVÁ
Bachelor's thesis
Green marketing a jeho vliv na chování spotřebitele
Green marketing and its impact on consumer behavior
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje green marketingu a jeho vlivu na chování spotřebitele. Cílem práce je zjistit, zda green marketing ovlivňuje chování respondentů a případně popsat jakými způsoby. V teoretické části, která vychází z odborné literatury, definuji green marketing a popíši, jak se v průběhu let změnil. Budu se věnovat zelenému marketingovému mixu a zeleným marketingovým strategiím. Vymezím …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on green marketing and its impact on consumer behaviour. The aim of the thesis is to find out whether green marketing influences consumer behaviour and if so to describe in what ways. In the theoretical part, which is based on the literature, I define green marketing and describe how it has changed over the years. I will discuss the green marketing mix and green marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Ing. David Kosina
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FREITHOVÁ, Monika. Green marketing a jeho vliv na chování spotřebitele. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Economic and Managerial Studies / Economic and Managerial Studies
Theses on a related topic
-
Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
Ivana Benešová -
Green Marketing
Tereza Budská -
Tourism and green lifestyle
Michala Chatrná -
Zelený spotřebitel v podmínkách společnosti konzumu
Pavlína Hovorková -
Consumer perception of green marketing in fast fashion
Natalia Lyskova -
Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu
Lucie Pánková -
Implementation of sustainable marketing methods within the context of the Czech market
Adéla Rašková -
Greenwashing v módním průmyslu z pohledu generace Z
Wiktoria Kowalczyková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights