Vliv multiparadigmatického programování na výuku číslicových systémů – Ing. Lukáš HAPL, DiS.
Ing. Lukáš HAPL, DiS.
Doctoral thesis
Vliv multiparadigmatického programování na výuku číslicových systémů
An Influence of the Specific Multi-paradigm Programming on Digital Logic Education
Abstract:
Programování ve výuce formálních jazyků a deterministických automatů funguje jako vhodný konstruktivistický prvek. Z předchozích výzkumů vyplývá, že jak znalost programování, tak i trénink v algoritmickém myšlení vedou právě k lepším výsledkům v uvedených oblastech. Kromě užitých imperativních programovacích přístupů též existují programovací jazyky a výzkumy založené na využití deklarativních paradigmat …moreAbstract:
Theoretical computer science education can be supported by constructivism using programming language(s). It is already known that the knowledge of the programming and the training completed in the area of an algorithmic problem solving lead to better cognitive results in the mentioned educational area. It is also possible to use programming languages based on declarative paradigm to directly support …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2021
- Supervisor: doc. RNDr. PaedDr. Hashim Habiballa, PhD., Ph.D., doc. RNDr. PaedDr. Hashim Habiballa, PhD., Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAPL, Lukáš. \textit{Vliv multiparadigmatického programování na výuku číslicových systémů}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty. 2021. Available from: https://theses.cz/id/7askap/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HAPL, Lukáš. Vliv multiparadigmatického programování na výuku číslicových systémů. Ostrava, 2021. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyDoctoral programme / field:
Specialization - Pedagogy / Information and Communication Technologies in Education