Implementace předmětu ekonomika do profilové části maturitní zkoušky na gymnáziích – Tomáš Kučera
Tomáš Kučera
Diplomová práce
Implementace předmětu ekonomika do profilové části maturitní zkoušky na gymnáziích
The Implementation of the Subject Economics into the School Part of Maturita Examination at Grammar Schools
Anotace:
Diplomová práce podporuje záměr Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva financí zkvalitnit školní finanční vzdělávání v České republice a zaměřuje se na získávání finanční a ekonomické gramotnosti studentů gymnázií. Cílem práce je v první řadě zmapovat ekonomické vzdělávání na pražských gymnáziích a prozkoumat vztah gymnazistů ke společenským vědám. V druhé řadě navrhnout pro gymnázia …víceAbstract:
This diploma thesis supports the aim of the Ministry of Education, Youth and Sports and the Ministry of Finance to improve financial eduacation in schools in the Czech Republic. The study focuses on the process of gaining financial and economic literacy at grammar schools. The thesis has two major purposes: (1) to map the level of economic education in Prague grammar schools and investigate the students …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 3. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55558
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 9. 2015
- Vedoucí: Alena Králová
- Oponent: Tomáš Langer
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55558
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Comparison of ELT Coursebooks for Lower Secondary Schools in Terms of Teaching Grammar
Marek Antal -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools
Jiří Albrecht -
Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools
Steve Chalk -
Materials for CLIL Geography Lessons at Secondary Schools
Kateřina Chmelařová -
An analysis of the Culture-Related Content English Textbooks for Lower Secondary Schools
Barbora Grösslová -
Project of Introducing a Supportive Tool for Establishing and Growing Start-ups in the Environment of Secondary Schools in Zlín Region
Daria Yatsenko