Možnosti využití alternativních a augmentativních prostředků komunikace – Petra Kakáčková
Petra Kakáčková
Bakalářská práce
Možnosti využití alternativních a augmentativních prostředků komunikace
Possibilities of using alternative and augmentative means of communication
Anotace:
Tématem bakalářské práce je využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků se středně těžkou mentální retardací. V teoretické části jsou zmíněny alternativní a augmentativní komunikace, druhy mentálního postižení, kompenzační a didaktické pomůcky, metody výuky a Základní škola a Praktická škola Svítání. Výzkumná část byla zaměřena na komunikaci mezi speciálními pedagogy ze Základní školy a …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with the usage of alternative and augmentative communication among pupils with moderate mental retardation. In theoretical part are desctibed alternative and augmentative communication, types of mental disability, compensation and teaching aids, teaching methods and there is also mentioned primary and practical school Svítání. The research part is focused on comunication beetween …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 7. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2015
- Vedoucí: Mgr. Barbora Faltová
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Kakáčková, Petra. Možnosti využití alternativních a augmentativních prostředků komunikace. Pardubice, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta zdravotnických studiíUniverzita Pardubice
Fakulta zdravotnických studiíBakalářský studijní program / obor:
Zdravotně sociální péče / Zdravotně-sociální pracovník
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace a obsluha slabozrakých a nevidomých pacientů
Martin Hrůza