Růžena Michalíčková

Master's thesis

Localness in Luxury Fashion on the Example of Brunello Cucinelli

Lokálnost v luxusní módě na příkladu značky Brunello Cucinelli
Abstract:
Práce má za cíl zjistit, zda faktor lokálnosti značky v odvětví luxusní módy může být klíčovou výhodou značky při expanzi mimo domácí trh. Pro zodpovězení této otázky se práce zaměří na italskou luxusní módní značku Brunello Cucinelli, která je od svého založení silně spjata se svými kořeny.
Abstract:
The objective of the thesis is to determine whether the factor of brand’s localness in the luxury fashion industry can be the brand’s key asset when expanding outside of the home market. To answer the question, the thesis focuses on Brunello Cucinelli, an Italian luxury fashion brand, strongly connected to its roots since its foundation.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2023
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Michaela Stránská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89282