Analýza současného stavu prací v oblasti obecné umělé inteligence (AGI) – Filip Nový
Filip Nový
Bachelor's thesis
Analýza současného stavu prací v oblasti obecné umělé inteligence (AGI)
Analysis of the Current State of Research on Artificial General Intelligence (AGI)
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem obecné umělé inteligence (AGI). Jejím cílem je popsání role AGI v širším kontextu umělé inteligence, analýza současného výzkumu v oblastech AI a neurověd a komunikace názorů odborníků o proveditelnosti AGI a jejím budoucím vývoji. Práce rovněž zkoumá vztah mezi AGI a konceptem technologické singularity, včetně současných pohledů na její dosažitelnost. Při popisu …moreAbstract:
This undergraduate thesis examines the topic of Artificial General Intelligence. Its goals are describing the role of AGI in the broader field of AI, analyzing current research in the fields of AI and neuroscience, as well as communicating expert opinions about AGI’s feasibility and future development. The thesis also explores the relationship between AGI and the concept of technological singularity …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92852
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2024
- Supervisor: Rudolf Pecinovský
- Reader: Václav Řepa
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92852
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Technological Singularity as a way of transition from capitalism to the Universal Basic Income
Michal Mizerák -
Technologická singularita
Jaroslav Malík -
Artificial Intelligence in Global Management
David POSPÍŠIL -
Digitalizace života a umělá inteligence – pokrok nebo apokalypsa?
Michaela Vaněčková -
Umělá inteligence v moderním marketingu –analýza vybraných případů
Caroline Novitskaia