Bc. Eva Klepárníková
Master's thesis
Ethnicity in the Media
Ethnicity in the Media
Anotácia:
V této magisterské diplomové práci se věnuji prezentaci etnik v médiích. Zaměřila jsem se především na popis životních postojů, vlastností a chování určitých etnických skupin a na jejich prezentaci v médiích. Středem mého zájmu byly jak Arabové a Muslimové žijící ve Spojených státech amerických, tak Arabové a Muslimové žijící v jiných zemích světa. Věnovala jsem se situaci před a po teroristických …viacAbstract:
The objectives of my thesis are to analyze the depiction of different ethnic groups in the media and to prove the influence of the structure of the news on the perception of different ethnic groups. The main attention is focused on the depiction of the Arab Americans and Muslim Americans and Arabs and Muslims in general in the media. I have analyzed the tendencies in the depiction of the life attitude …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l65qr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2013
- Vedúci: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Evolution of Racial Perception Towards African Americans Through the Hollywood Lens
Maxim Tyraj -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel