Prostředky využívané v reklamě k přilákání pozornosti spotřebitele – Bc. Richard Kulík
Bc. Richard Kulík
Bachelor's thesis
Prostředky využívané v reklamě k přilákání pozornosti spotřebitele
Resources using in advertisement to attract attention of consumers
Abstract:
Teoretická část této práce se zabývá reklamou z hlediska přilákání pozornosti spotřebitele. Zaměřuje se také na historii psychologie v reklamě, ale především je teoretická část zaměřená na reklamní prostředky, které nejvíce působí na pozornost spotřebitelů. Přibližuje pojem pozornost, popije selektivnost našeho vnímání. Praktická část navazuje na teoretickou a popisuje v konkrétních případech prostředí …moreAbstract:
The theoretic part of my bachelor thesis is focused on advertisement from the point of view attention of consumers. It focuses on history of psychology in advertisement, but theoretic part is mostly focused on advertisement resources, which are responsible for the consumers attention the most. The application part describes in concrete cases the environment of the advertising campaign in a football …moreKeywords
pozornost prostředky v reklamě reklama propagace komunikace direct marketing psychologie reklamy marketingový mix spotřební chování psychologický výzkum pozorování experiment attention resources in advertising advertising propagation communication psychology of advertising marketing mix consumers behaviour psychological development sighting
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ymj2z/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2009
- Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans
Zuzana Brožová -
Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku účasti v e-learningovém kurzu
Gabriela Hublová -
Problematika materiálních výukových prostředků v odborném vzděláváním v oboru kadeřnice
Markéta Záplatová -
Dopady legislativních a normativních změn na užívání omezovacích prostředků v psychiatrii v průběhu psychiatrické reformy v České republice
Jakub MALOTA -
Vliv evropské regulace při uvádění výrobků na trh v oblasti výzkumu, vývoje a inovace v odvětví zdravotnických prostředků
Sára Barboríková