Využití filmových technik a videa ve videohrách – Bc. Jan-Sebastian Uruba
Bc. Jan-Sebastian Uruba
Bachelor's thesis
Využití filmových technik a videa ve videohrách
Use of cinematic techniques and video in video games
Abstract:
Některé videohry na začátku osmdesátých let začaly, ve snaze urychlit grafický vývoj, používat interaktivní video místo, a nebo, společně s počítačem generovanou grafikou. Takzvané full motion video (FMV) hry znamenaly jedno z prvních prolnutí filmových praktik do videoherního prostoru. Tato práce popisuje využití filmových technik jako kompozice záběru nebo střih a využití samotného videa ve videohrách …moreAbstract:
Since the early eighties, some videogames, in their strife to evolve the graphics, started displaying video during the gameplay, instead of, or in conjunction with, a computer generated image. These so called full motion video (FMV) games mark one of the first intersections of film techniques and the medium of videogames. This paper explores the relationship videogames have with video and certain film …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uzyv1/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2020
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media