Mgr. Daniel Boucník
Master's thesis
Untranslatability of philosophy
Untranslatability of philosophy
Abstract:
Současná translatologie považuje nepřeložitelnost za klíčovou vlastnost překladů filozofických textů. Tato diplomová práce ukáže, že především analytická filozofie nemusí být považována za nepřeložitelnou.Abstract:
Contemporary Translation Studies considers untranslatability to be a key feature of philosophical translations. This thesis will show that philosophy does not have to be untranslatable, and that specific subdiscipline of philosophy, analytic philosphy, is naturally resistant to claims of untranslatability. An philosophical text from this subdiscipline will be presented, as well as its translation. …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wy85u/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English-language Translation
Theses on a related topic
-
Pojmový relativismus: Donald Davidson
Jan PŮŽA -
Specifika integrované marketingové komunikace firmy Harley-Davidson Czech Republic
Martin Heřmanský -
Návrh marketingové kampaně pro společnost Harley-Davidson
Miroslav Carvan -
Comparing the Harley-Davidson lifestyle in the Czech Republic and the United States
Eva Tomášová -
Quine, Davidson, Sellars, Rorty - na cestě k jazykovému idealismu?
Stefanie DACH -
Analýza marketingové strategie značky Harley-Davidson na českém trhu a ve vybraných evropských zemích, porovnání s konkurencí
Martin Kysela -
Marketingové a komunikační strategie pro značku Harley Davidson
Zuzana Kováříková