Alexander Salmen

Doctoral thesis

The impact of digitalization on product launch process in the B2B market for small and medium-size enterprises

DOPAD DIGITALIZACE NA PROCES UVEDENÍ PRODUKTU NA B2B TRH PRO MALÉ A STŘEDNÍ FIRMY
Abstract:
Studie odhaluje význam inovace pro finanční výkonost firem. Zavedení nového produktu na trh je poslední fází inovačního procesu, kdy je nový produkt představen trhu. Dřívější studie ukazují, že tato fáze je nejkritičtějším krokem procesu. V případě, že je většina inovačních projektů neúspěšných, tak kroky vedoucí ke zvýšení úspěchu při zavádění nového produktu na trh by měly být maximálně podporovány …more
Abstract:
Objectives: The main obective of the dissertation is to reveal the input that digitalization has on the new product launch phase of SME in several production sectors. Can the right digitalization measures increase the success of the product launch phase? Which digitalization measures or tools have the strongest input? How is their way of functioning towards new product performance? Innovation is recognized …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 2. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.
  • Reader: Jana Turčínková, doc. Ing., Ph.D., Elenica Pjero, PhD., Josef Zelenka, externi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Doctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management