The impact of digitalization on product launch process in the B2B market for small and medium-size enterprises – Alexander Salmen
Alexander Salmen
Doctoral thesis
The impact of digitalization on product launch process in the B2B market for small and medium-size enterprises
DOPAD DIGITALIZACE NA PROCES UVEDENÍ PRODUKTU NA B2B TRH PRO MALÉ A STŘEDNÍ FIRMY
Abstract:
Studie odhaluje význam inovace pro finanční výkonost firem. Zavedení nového produktu na trh je poslední fází inovačního procesu, kdy je nový produkt představen trhu. Dřívější studie ukazují, že tato fáze je nejkritičtějším krokem procesu. V případě, že je většina inovačních projektů neúspěšných, tak kroky vedoucí ke zvýšení úspěchu při zavádění nového produktu na trh by měly být maximálně podporovány …moreAbstract:
Objectives: The main obective of the dissertation is to reveal the input that digitalization has on the new product launch phase of SME in several production sectors. Can the right digitalization measures increase the success of the product launch phase? Which digitalization measures or tools have the strongest input? How is their way of functioning towards new product performance? Innovation is recognized …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 2. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.
- Reader: Jana Turčínková, doc. Ing., Ph.D., Elenica Pjero, PhD., Josef Zelenka, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SALMEN, Alexander. \textit{The impact of digitalization on product launch process in the B2B market for small and medium-size enterprises}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2022. Available from: https://theses.cz/id/7f2y8j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Mendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Zavedení nového produktu na trh
Lenka Svobodová -
Uvedení nového produktu na trh ve vybrané společnosti
Lukáš Jíra -
Marketingová komunikace při zavedení nového produktu na trh
Veronika Čelková -
Řízení obchodní taktiky při vstupu nového produktu na trh
Karolína Jandová -
Návrh marketingového mixu pro uvedení nového produktu na trh
Veronika Krajčová -
Uvedení nového produktu na trh
Jiří Zelenka -
Řízení obchodní taktiky při vstupu nového produktu na trh
Nikola Bravencová -
Zavedenie nového produktu na trh
Jozef Kontuľ