Bc. Tereza Bartůňková
Bachelor's thesis
Hodnoty romských dětí
Romany children s values
Abstract:
Bakalářská práce „Hodnoty romských dětí“ se zaměřuje na reflexi toho, jaký význam mají majorita, romština, vzdělání, materiální hodnoty a rodina v životě romského dítěte. První kapitola shrnuje informace o pojmu „Rom“, jejich rozdělení a historii, druhá kapitola pak představuje jednotlivé hodnoty z pohledu historie, současnosti (obojí čerpáno z literatury) a výzkumu (dotazník určený dětem i jejich …moreAbstract:
Bachelor thesis ´Romany children’s values´ deals with these values: majority, Romany language, education, ponderables and family and their importance in Romany children’s life. The first chapter targets the information about the meaning of ´Romany´, some groups of them and their history. The second chapter treats these values in context of history, nowadays (both from literature) and research (questionnaire …moreKeywords
Klíčová slova Romové romské děti historie Romů hodnoty Romů majorita vzdělání Romů romština materiální hodnoty romská rodina hodnoty romských dětí Romové hodnoty romských dětí Romanies Romany children Romany history Romany values majority Romany education Romany language ponderables Romany family Romany children’s values
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hdidg/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 2. 2009
- Supervisor: PhDr. Milan Valach, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Basics of Social Studies for Education
Theses on a related topic
-
Hodnoty romských dětí – jejich vývoj a možnosti ovlivnění
Tereza Crhová -
Hodnoty romských žáků základní školy praktické
Hana Stříšovská -
Identifikace romských dětí s vlastní kulturou v městském prostředí - na příkladu Brna
Leona Prachařová -
Hodnoty romských dětí – jejich vývoj a možnosti ovlivnění
Tereza Crhová -
Admission of Romany children to the first class of the basic school from their teachers point of view
Aneta Macíková -
Female Self-Image in Christina Stead’s The Man Who Loved Children
Karolína Truplová -
Didaktický projekt Pohlednice z osady. Tradiční romská rodina slovem, tělem, obrazem
Jindra Homolová -
Ethical Values in the Roman Principate: the Case of the Princeps
Radka Michaláková