Martin Sotona
Bachelor's thesis
Fenomén World of Warcraft
Phenomenon World of Warcraft
Abstract:
Ve své bakalářské práci zaměřené na téma Fenomén World of Warcraft seznamuji čtenáře, o čem hra pojednává, jaké jsou její charakteristické znaky a proč je celosvětově, tak oblíbenou a úspěšnou. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vysvětlením klíčových pojmů, souvisejících s tímto tématem např. počítačové hry, MMORPG (Massive(ly)-Multiplayer Online Role …moreAbstract:
My bachelor work is focused on the theme Phenomenon World of Warcraft. Work acquaints readers with treatise of the game, what is characteristic features of the game and why is game so popular and successful in the world. The bachelor work is divided into two parts theoretical and practical. Theoretical part deals with explanation of keys concepts, which are related to this theme, for example computer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Oldřich Kašpar, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Sotona, Martin. Fenomén World of Warcraft. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Sociology / Social Anthropology
Theses on a related topic
-
Animace, vizualizace a interakce v řízených volnočasových aktivitách
Matěj TUHÝ -
Korelační studie hráčů World of Warcraft na základě jejich povahových rysů
Marek Tlusťák -
World of Warcraft as a Tool for Second Language Acquisition
Vít Měřička -
The lexical complexity of ability and talent tooltips in World of Warcraft
Filip NIEDERBERGER -
The Language of the World of Warcraft Community
David Kurjan -
Zjednodušení digitálních her: případová studie World of Warcraft
Veronika Havelková -
Motivace a locus of control u hráčů World of Warcraft
Marek HRTOŇ -
Transmedial Storytelling in World of Warcraft
Anna ŠTĚPÁNOVÁ