Mgr. Pavla OLŠAROVÁ

Master's thesis

Smetanova symfonická báseň Má vlast a její využití v poslechových hodinách HV na II. stupni ZŠ (komparace orchestrální a komorní verze)

Smetana´s symphonic poem My country and its use in listening lessons of Music at the upper level of primary schools (comparison of the orchestral and chamber version)
Abstract:
Diplomová práce je v teoretické části zaměřena na cyklus symfonických básní Má vlast, jeho vznik a jednotlivé části. V praktické části je poté uvedena analýza orchestrální a klavírní verze symfonické básně Vltava s důrazem na způsoby převodu orchestrálního zvuku do sónických možností klavíru. V poslední části jsou navrženy dva modely praktického využití obou verzí díla v poslechových hodinách hudební …more
Abstract:
The thesis is focused on the cycle of symphonic poems My Country, its creation and individual parts in the theoretical part. The practical part conteins from an analysis of orchestral and piano versions of symphonic poem Vltava, with emphasis on methods of transfer of orchestral sound in the sonic possibilities of piano. There are designed two models of practical use in the listening lessons of Music …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2010
Accessible from:: 9. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 5. 2010
  • Supervisor: prof. René Adámek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OLŠAROVÁ, Pavla. Smetanova symfonická báseň Má vlast a její využití v poslechových hodinách HV na II. stupni ZŠ (komparace orchestrální a komorní verze). Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta