Bc. Mariyam Kudaeva

Master's thesis

Marketingová strategie vstupu firmy na zahraniční trh

Marketing Strategy Company's entry into a foreign market
Abstract:
Hlavním záměrem práce je objasnit principy fungování mezinárodního obchodu, zejména pak vystihnout klíčové prvky při výběru trhu, na který bude reálná firma expandovat. Prostřednictvím porovnání výsledků situační analýzy Ruské federace a Spojených arabských emirátů rozhodnout, který trh bude pro vstup firmy méně rizikový. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na východiska mezinárodního marketingu …more
Abstract:
The main objective of this work is to explain the principles of international trade, capturing the key elements in the market selection process for real-life business expansion. It is achieved by conducting a situational analysis of the Russian Federation and the United Arab Emirates, and evaluating them in order to determine which of these two markets is less risky to enter. The theoretical section …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Matoušková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní