Vliv obchodních center na vybranou lokalitu v Brně – Mgr. Daniel Bárta
Mgr. Daniel Bárta
Bachelor's thesis
Vliv obchodních center na vybranou lokalitu v Brně
Large shopping malls and their local impacts (Brno case study)
Abstract:
Předkládaný text se zaměřuje na vzájemné vztahy mezi velkými nákupními centry, resp. zahraničními maloobchodními řetězci a místními maloobchodními prodejci. Důraz je kladen zejména na vliv, jakým velkoformátové prodejny působí na malé prodejce, a to konkrétně na území městské části Brno - Královo Pole. Úvodní část práce je věnována teoretickým konceptům a definováním základních pojmům z oblasti maloobchodu …moreAbstract:
Submitted text focuses on mutual relations among large shopping malls, or more precisely foreign retail chains and local retailers. The emphasis is put on the impact of the large stores on small retailers, specifically in Brno - Královo Pole city district. The first part presents theoretical concepts and defines these basic concepts in the area of retail. Afterwards, a brief historical development …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lvk3c/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Ondřej Mulíček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jiří Malý, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Geography and Cartography / Geography
Theses on a related topic
-
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lenka Špalková -
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Stanislav Foltýnek -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Miroslav Vojta -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Adéla Fialová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Tůmová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Monika Dumsová -
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Michaela Koudelová -
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Veronika Štanglová