Faktory přispívající ke vzniku poruch hlasu u středoškolských učitelů – Martina TUMOVÁ
Martina TUMOVÁ
Diplomová práce
Faktory přispívající ke vzniku poruch hlasu u středoškolských učitelů
Factors contributing to onset of voice disorders of high school teachers
Anotace:
V diplomové práci jsou stručně představeny poruchy hlasu u učitelů, možnosti jejich prevence, hodnocení hlasu z logopedického hlediska, je popsán model konceptualizace případu a několik souvisejících výzkumů. Výzkumná část práce využívá dotazník VHI, měření maximálního fonačního času, percepční hodnocení na škále GRBAS(I) a polostrukturovaný rozhovor. Tato část je zaměřena na případové studie šesti …víceAbstract:
The thesis briefly introduces voice disorders in teachers, how to prevent their onset, and voice assessment tools for speech-language therapists. Further, the case conceptualization model is described, as well as several related studies. In our research VHI questionnaire, maximum phonation time, GRBAS(I) scale of perceptional assessment and semistructured interview are used. This part focuses on case …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 7. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
TUMOVÁ, Martina. Faktory přispívající ke vzniku poruch hlasu u středoškolských učitelů. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Logopedie
Práce na příbuzné téma
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses 7irze4 7irze4/2
8. 7. 2020