Ján Kešelák

Master's thesis

Valuation of customer base in online companies

Ocenění zákazníků v online společnostech
Abstract:
Internetová ekonomika je zodpovědná za značnou část světového HDP a pochopení principů tvorby hodnoty v ní se stává stále důležitější. Online firmy často fungují odlišně než tradiční firmy a jejich ocenení tradíčním postupem představuje specifické výzvy. Na tento problém jsme se dívali optikou zákaznické báze, kterou vidíme jako jeden z klíčových oceňovacích faktoru v moderní on-line společnosti. Analýza …more
Abstract:
Online industry is responsible for considerable part of world's GDP and understanding the value creation principles within it is getting increasingly important. Online companies often operate differently than traditional firms and pose various valuation challenges. We look at this problem through the optics of customer base, which we see as one of the key valuation drivers in modern online companies …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2013
  • Supervisor: Jiří Hnilica
  • Reader: Ondřej Machek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39016