Epos o Gilgamešovi, H 351 (1955) v kontextu hudebního divadla Bohuslava Martinů – Mgr. Aleš BŘEZINA
Mgr. Aleš BŘEZINA
Disertační práce
Epos o Gilgamešovi, H 351 (1955) v kontextu hudebního divadla Bohuslava Martinů
The Epic of Gilgamesh, H 351 (1955) in the context of Bohuslav Martinů´s Music Theatre
Anotace:
Tématem disertace je rozkrytí genese a vytvoření kritické edice Eposu o Gilgamešovi od Bohuslava Martinů. V létě 1948 se Martinů rozhodl složit kantátu na text starobabylonského Eposu o Gilgamešovi z období třetí dynastie z Uru (21122004 př. n. l.). Teprve 30. srpna 1954 se skladatel k tématu Gilgameše vrátil a skladbu dokončil 18. února 1955. Formálně velmi originální skladba se v průběhu práce vyvíjela …víceAbstract:
The subject of this dissertation is the geneses and critical edition of The Epic of Gilgamesh by Bohuslav Martinů. In the summer of 1948, Martinů decided to compose a cantata based on the Ancient Babylonian Epic of Gilgamesh (21122004 BC). It was not until 30 August 1954 that he returned to the topic of Gilgamesh, and on 18 February 1955 he had finished the piece. During the compositional process Gilgamesh …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2017
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 8. 2017
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BŘEZINA, Aleš. Epos o Gilgamešovi, H 351 (1955) v kontextu hudebního divadla Bohuslava Martinů. Olomouc, 2017. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Hudební teorie a pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Bohuslav Martinů: Hlas lesa
Olga Jelínková -
Kritická edice Stabat Mater Františka Gregora Emmerta
Dominika Volfová -
Geneze díla Ludmily Durdíkové-Faucher Froux le lièvre
Lenka Krajíčková -
Paul Klee a jeho výtvarný jazyk
Simona Kodytková -
Komentovaný soupis recepce díla Josefa Suchého
Soňa Pin -
Pražská recepce Smetanových oper 1900–1924
Kateřina Viktorová -
Komentovaný soupis recepce Broučků Jana Karafiáta
Markéta Dudová -
Kritická recepce románů Jana Weisse Dům o tisíci patrech, Škola zločinu a Spáč ve zvěrokruhu
Veronika Michnová
Název
Vložil
Vloženo
Práva