Comparative analysis of English language usage on websites of two foreign supermarkets operating in the Czech Republic with commentary and glossary – Michaela PIHRTOVÁ
Michaela PIHRTOVÁ
Bachelor's thesis
Comparative analysis of English language usage on websites of two foreign supermarkets operating in the Czech Republic with commentary and glossary
Comparative analysis of English language usage on websites of two foreign supermarkets operating in the Czech republic with commentary and glossary
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of retailing in the Czech Republic with focus on the retail format of supermarkets and its aim is to analyse the English language usage on the website of two foreign supermarkets operating on the Czech market. The thesis itself is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is dedicated to the subject of retailing and the word classes …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem maloobchodu v České republice se zaměřením na maloobchodní formát supermarkety. Jejím cílem je analyzovat používání anglického jazyka na webových stránkách dvou zahraničních supermarketů fungujících na českém trhu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována předmětu maloobchodu a slovním druhům v anglickém jazyce …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Alok Kumar, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PIHRTOVÁ, Michaela. \textit{Comparative analysis of English language usage on websites of two foreign supermarkets operating in the Czech Republic with commentary and glossary}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/7ja2xo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
PIHRTOVÁ, Michaela. Comparative analysis of English language usage on websites of two foreign supermarkets operating in the Czech Republic with commentary and glossary. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Spotřebitelé Generace Z a smart maloobchod v České republice: společenské a ekonomické výzvy
Karolína Urbanovská -
Současné trendy prostorové expanze maloobchodu v České republice
Natálie Horváthová -
Prostorové vztahy v českém elektronickém maloobchodu: geografická analýza výdejních míst e-shopů v Brně a Olomouci
Samuel Iren KŘEN -
Změny v digitalizaci maloobchodu v důsledku 1. vlny korona krize
Lukáš Stehlík -
Inovace v maloobchodě – příklady dobré praxe
Adéla Klimešová -
Dopady ekonomické krize v odvětví maloobchodu v ČR
Alžběta Surovcová -
Maloobchod v městském centru
Martin Slezáček -
Franchising a jeho uplatnění v podmínkách maloobchodu s potravinami v České republice
Danara Ochirova