Ing. Pavel Zteiskar
Bachelor's thesis
Přímý marketing, podpora prodeje
Direct marketing, sales promotions
Abstract:
Tato práce se pokouší porovnat, analyzovat a vyhodnotit použití a úspěšnost nástrojů přímého marketingu a podpory prodeje vybraných firem z různých oborů podnikání. Nejprve bude popsána krátká historie marketingu, dále teoretická část o problematice přímého marketingu a podpory prodeje. V jednotlivých firmách bude popsáno použití a úspěšnost používání těchto nástrojů. U každé firmy bude také navrženo …moreAbstract:
The aim of this essay is to compare, analyze and evaluate the use of various direct marketing strategies and sales methods applied by chosen companies operating in unrelated industries. First, a brief history of marketing will be scrutinized followed by a discussion of theoretical aspects of direct marketing and sales. A thorough analysis of these tools will be made for each individual company. Subsequently …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/z7pdz/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Tomáš Marek
- Reader: Ing. Karel Mráček, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Bachelor programme / field:
Banking / Banking Management
Theses on a related topic
-
Direct Marketing of the Selected Company
Katarína Valentová -
Direct Marketing of the selected company
Islam Melordoyev -
Multilevel marketing v rámci priameho predaja spoločnosti Eurona by Cerny
Jana Gajdicová -
Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace ve vybrané firmě v sektoru obchodu (rychloobrátkové zboží)
Martin Link -
Podpora prodeje přírodních léčiv
Ivana Rožnovská -
Podpora prodeje v Hotelu Dalibor Litomyšl
Alena Džbánková -
Podpora prodeje na internetu se zaměřením na věrnostní programy
Denisa Pešková -
Spotřebitelská soutěž v marketingové podpoře prodeje
Lucie Minksová