Tereza Kalíková

Master's thesis

Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy

Teaching Strategies of the Historical Component of the Social Science Curriculum in the Primary School
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá výukovými strategiemi, které učitelé uplatňují při výuce historické složky společenskovědního vzdělávání na 1. stupni základní školy. V teoretické části této práce budou vymezena teoretická východiska k didaktickým strategiím učitele ve výuce historického učiva na 1. stupni základní školy. Po teoretickém rámci následuje charakteristika metodologie kvalitativně …more
Abstract:
The submitted thesis focuses on teaching strategies employed by teachers in the instruction of historical components of social science education at the primary level of elementary school. In the theoretical part of this work, the theoretical basis for the teacher's didactic strategies in teaching historical content at the primary level of elementary school will be defined. Following the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kalíková, Tereza. Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe