Intervence se zapojením psa při výuce dětí s výchovnými a psychickými problémy – Bc. Barbora Dudařová
Bc. Barbora Dudařová
Master's thesis
Intervence se zapojením psa při výuce dětí s výchovnými a psychickými problémy
Dog intervention in teaching children with educational and psychological problems
Abstract:
V posledních letech se objevuje čím dál tím více vědeckých studií zdůrazňujících pozitivní vliv canisterapie, neboli využití psa jakožto doplňkovou intervenci, u dětí s neurovývojovými poruchami jako je například porucha autistického spektra (PAS), porucha hyperkinetického syndromu, porucha pozornosti (ADHD) nebo specifická porucha učení (SPU).Většina autorů těchto studií uvádí zlepšení v oblasti …moreAbstract:
In recent years, an increasing number of scientific studies have emerged highlighting the positive impact of canine therapy, or the use of a dog as an adjunctive intervention, for children with neurodevelopmental disorders such as autism spectrum disorder (ASD), hyperkinetic disorder, attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), or specific learning disorder (SLD). Most authors of these studies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Helena Chaloupková, Ph.D.
- Reader: Ilona Stěhulová, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUDAŘOVÁ, Barbora. \textit{Intervence se zapojením psa při výuce dětí s~výchovnými a~psychickými problémy}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Agrobiology, Food and Natural Resources. 2024. Available from: https://theses.cz/id/7m4z2v/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojůCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Agrobiology, Food and Natural ResourcesMaster programme:
Companion Animal Management
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Motivace ke studiu studijního programu speciální pedagogika
Jitka STRNADOVÁ -
Využití canisterapie u dětí s poruchou chování
Zuzana Vávrová -
Možnosti využití canisterapie u žáků základní školy praktické
Barbora Špiříková -
Communicating science to the public: translating Wynne´s Dog Is Love
Karin KUŠOVÁ -
MARKETING FIRMY MISTER MIX DOG
Klára-Anna Tomek -
Podnikatelský plán pro dog-friendly kavárnu
Kristýna Benešová -
A business plan of an online dog accessories store in Czech Republic
Anna Ermolaeva
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Mach, J.
21/4/2024