Kateřina BOREJOVÁ

Bachelor's thesis

Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů

Students Need for Cognition in Relation to the Evaluation of School Subjects
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi potřebou poznávání (NFC) a hodnocením školních předmětů a učitelů ze strany žáků. Rovněž prozkoumává vztah mezi NFC a školními výsledky žáků. Cílem práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v hodnocení předmětů mezi žáky s různými úrovněmi potřeby poznávání, a dále prověřit vztah mezi NFC a průměrem žákovských školních výsledků. Tato studie může přinést nové …more
Abstract:
This bachelor's thesis examines the relationship between need for cognition (NFC) and students' evaluations of school subjects and teachers. It also examines the relationship between NFC and students' academic performance. The purpose of this thesis was to determine whether there are differences in subject matter ratings among students with different levels of need for cognition, and to examine the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Josef Kundrát, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BOREJOVÁ, Kateřina. Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta