Podpora akademických dovedností sluchově postižených a neslyšících žáků v inkluzivním vzdělávání pomocí dvojjazyčných edukačních metodologických postupů: Případová studie - Inkluz ve speciálních školách v Akwa Inoně - Nigérie – Godwin Jude Uchenna Irokaba, M.A.
Godwin Jude Uchenna Irokaba, M.A.
Disertační práce
Podpora akademických dovedností sluchově postižených a neslyšících žáků v inkluzivním vzdělávání pomocí dvojjazyčných edukačních metodologických postupů: Případová studie - Inkluz ve speciálních školách v Akwa Inoně - Nigérie
Facilitating Academic Achievements in Deaf and Hard of Hearing Learners in Inclusive Education Programmes Using Bilingual Educational Methodologies: A Case Study of Inclusive Special Schools in Akwa Ibom State – Nigeria
Anotace:
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou výkonu skupiny respondentů, která sestávala ze šesti slyšících studentů Masarykovy univerzity, 64 Neslyšících žáků inkluzivních škol (7. až 9. ročník) a 14 Neslyšících učitelů v Nigérii. Výzkumné šetření trvalo celkem čtyři měsíce a byla v něm použitá strategie smíšeného výzkumu. Účelem studie bylo najít odpovědi na výzkumné otázky, jež formovaly …víceAbstract:
This presented dissertation assessed the performance outcome of a group of samples which consisted of 6 hearing students in Masaryk University, 64 Deaf learners in basic education programmes in inclusive Junior Secondary 1 – 3, and 14 Deaf education teachers in Nigeria. The study was a mix of quantitative and qualitative research, and the design type used was the three group mixed research design. …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/avhgl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 4. 2017
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D., doc. Mgr. Jiří Langer, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
IROKABA, Godwin Jude Uchenna. \textit{Podpora akademických dovedností sluchově postižených a neslyšících žáků v inkluzivním vzdělávání pomocí dvojjazyčných edukačních metodologických postupů: Případová studie - Inkluz ve speciálních školách v Akwa Inoně - Nigérie}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/7rlae7/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (angl.)
Práce na příbuzné téma
-
Vývoj jedince se sluchovým postižením se zaměřením na volbu komunikačního kanálu
Zuzana Bednaříková -
Spokojenost žáků se sluchovým postižením se studiem na střední škole
Jana Stadlerová -
Pomůcky pro osoby se sluchovým postižením se zaměřením na komunikaci
Julie Pecháčková -
Spokojenost žen se sluchovým postižením se službami prenatální, perinatální a postnatální péče v České republice
Veronika Lošťáková -
Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Kateřina KUJÍNKOVÁ -
Kvalita a rozvoj komunikačních dovedností osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Eva Smištíková -
Vzájemné soužití zdravého sourozence se sourozencem se sluchovým postižením v rodině
Aneta Kuncová -
Zkušenosti studentů se sluchovým postižením s rezidenčními službami
Adam Sladký