Marketingová komunikace vybraných firem s využitím významných osobností z oblasti sportu – Bohuslav Hubert
Bohuslav Hubert
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace vybraných firem s využitím významných osobností z oblasti sportu
Abstract:
Cílem této bakalářské práce bylo vyhodnotit, do jaké míry sportovní celebrity účinkující v reklamních kampaních ovlivňují nákupní chování spotřebitele. Ke sběru dat bylo na základě analýzy předchozích studií zvoleno anonymní internetové dotazníkové šetření. Prostřednictvím dotazování byly sesbírány odpovědi od 159 respondentů. Data získána z těchto odpovědí byla vyhodnocena za pomocí relativních a …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis was to evaluate the extend of influence of sport celebrities appearing in advertising campaigns on consumer buying behaviour. An anonymous web-based questionnaire survey was chosen to collect data based on an analysis of previous studies. Responses from 159 respondents were collected through questionnaire. The data obtained from these responses were evaluated using relative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2022
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/jc7qe/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2023
- Supervisor: Ing. Michal Ruschak, MBA
- Reader: MgA. Klára Havlínová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HUBERT, Bohuslav. \textit{Marketingová komunikace vybraných firem s využitím významných osobností z oblasti sportu}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2022. Available from: https://theses.cz/id/7sk8md/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
Broiler Welfare and the Consumer: Explaining the Citizen-consumer Gap in the Netherlands.
Emmi Suvaal -
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
Influence of advertising and promotion on consumer behaviour in India
Shubham Prakash -
The Influence of Mobile Payment Methods on Consumer Behavior in China
QIAN ZHANG -
Influence of cultural predispositions on consumer behaviour in the UK
David Král -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
Vliv sezónních nabídek prodejců na nákupní chování spotřebitele
Magdaléna Kolářová