Diagnostika jazykových kompetencí u dítěte-cizince předškolního věku – Bc. et Bc. Jitka Dohnalová
Bc. et Bc. Jitka Dohnalová
Bachelor's thesis
Diagnostika jazykových kompetencí u dítěte-cizince předškolního věku
Language diagnostics in pre-school age children-foreigners
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší problematiku jazykových kompetencí u dětí předškolního věku s odlišným mateřským jazykem. Teoretická část práce se zabývá tematikou dítěte s OMJ v mateřské škole a nabízí možnosti, jakým způsobem lze podporovat rozvoj, popř. testovat úroveň jazykových kompetencí u dětí této věkové skupiny. Předmětem empirické části práce je diagnostika jazykových kompetencí u konkrétního …moreAbstract:
This bachelor thesis solves the problem of language competencies of preschool-aged children with different mother tongue. Theoretical part of the thesis deals with the subject of the child with different mother tongue in kindergarten and offers options, how we can support a development, eventually test the level of language competencies in children of this age group. The subject of empirical part of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/np5mi/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2017
- Supervisor: Mgr. Linda Doleží, Ph.D.
- Reader: Mgr. Hana Svobodová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Czech Language with Orientation on Computational Linguistics
Theses on a related topic
-
Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom
Radka Saundersová -
English versus Mother Tongue in Primary Classes
Tereza Létalová -
Připravenost učitelek mateřských škol na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Martynková -
Komunikace s dětmi s odlišným mateřským jazykem ve vybrané mateřské škole. Případová studie.
Aneta Kabeláčová -
Připravenost učitelů na základní škole na práci s žákem s odlišným mateřským jazykem
Miroslava Wetterová -
Specifika práce učitele mateřské školy s dítětem s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Raková -
Komunikace učitele mateřské školy s dětmi s odlišným mateřským jazykem
Adéla Krampotová -
Práce s dítětem s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole
Kateřina Balušková