Vliv m-turismu na spotřební chování v cestovním ruchu – Denisa Růžičková
Denisa Růžičková
Bachelor's thesis
Vliv m-turismu na spotřební chování v cestovním ruchu
The impact of m-tourism on consumer behaviour in tourism
Abstract:
Tématem bakalářské práce je vliv m-turismu na spotřební chování v cestovním ruchu. Cílem práce je analyzovat současný stav m-turismu a jeho vliv na spotřební chování u účastníků cestovního ruchu pomocí analýzy statistických dat, komparace dat v rámci různých zemí, metody CAWI při online dotazníkovém šetření a rešerše literatury. První kapitola představuje tematiku spotřebního chování, druhá kapitola …moreAbstract:
The thesis focuses on the impact of m-tourism on a consumer behaviour in tourism. The main aim is to analyse current situation of the m-tourism and the impact on consumer behaviour in tourism industry. Used methods are analysis of statistics, comparison of data in different countries, CAWI during online questionnaire survey and literary research. First chapter represents the topic of consumer behaviour …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79396
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2020
- Supervisor: Martin Vaško
- Reader: Antonín Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79396
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch a regionální rozvoj
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Analysis of Consumer Behaviour in Touristic Field - on Example of Outgoing Tourism to Dubai
Julie Kalinová -
Vliv rozvoje internetu na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
Tomáš Svoboda -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Pop Music Fan Cultures in the Pre-Internet and Internet Era: A Diachronic Comparative Study
Tereza Novotná -
Problematika internetu věcí (Internet of things) v trestné činnosti
Štěpán Rak -
Internet Marketing in Xiaomi Technology
Hang Su