Barbora Míčková

Bachelor's thesis

Native Speakers vs. Czechs Speaking English: The Differences in Pronunciation of English Vowels

Native Speakers vs. Czechs Speaking English: The Differences in Pronunciation of English Vowels
Abstract:
This thesis focuses on the issue of the Czechs´ pronunciation of English vowels and likewise on the factors that cause the possible differences. The stated problem is analysed by comparing the audio recordings of the native speaker and twenty Czech students who have been studying English for at least ten years. Pairs of words containing short and long English vowels were recorded. Moreover, the recordings …more
Abstract:
Tato práce je zaměřena na problematiku výslovnosti anglických samohlásek u Čechů a na faktory, které možné odlišnosti vyvolávají. Stanovený problém je analyzován pomocí komparace zvukových nahrávek rodilého mluvčího a dvaceti českých studentů, kteří se učí anglický jazyk nejméně deset let. Nahrány byly dvojice slov obsahující krátké a dlouhé anglické samohlásky a také dvojice, ve kterých se objevují …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015
Accessible from:: 5. 5. 2015

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Míčková, Barbora. Native Speakers vs. Czechs Speaking English: The Differences in Pronunciation of English Vowels. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.5.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 5. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration