Obstacles to the implementation of value-based pricing – Florian Steinbrenner
Florian Steinbrenner
Doctoral thesis
Obstacles to the implementation of value-based pricing
Překážky v implementaci tvorby ceny na základě vnímané hodnoty.
Abstract:
Cena je nejméně zkoumaným faktorem marketingového mixu, a to i přes svůj vý-znam v obchodní praxi jako jediného faktoru s přímým vlivem na příjem. Podle současné literatury je oceňování založené na vnímané hodnotě považováno za nejziskovější metodu stanovení cen. Nejčastěji používanými strategiemi pro tvor-bu ceny v obchodní praxi je nákladová tvorba ceny a cena založená na základě konkurence, zatímco …moreAbstract:
Price is the least researched factor in the marketing mix, despite its significance in business practice as the only direct revenue driver. According to existing litera-ture, value-based pricing is considered the most profitable pricing method. How-ever, the pricing methods cost-based and competition-based pricing are the most commonly used pricing techniques in business practice, while the concept …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STEINBRENNER, Florian. \textit{Obstacles to the implementation of value-based pricing}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/7xdpdc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Management and Economics
Theses on a related topic
-
Osobní pohoda, sociální kapitál a životní hodnoty u vysokoškolských studentů z České republiky, Jihoafrické republiky, Malty a Indie
Eliška Čejková -
Hodnota spolupráce v dodavatelsko-odběratelském řetězci na B2B trhu
Ondřej Hon -
Hodnota vnímaná zákazníkem
Hana Čubová -
Typologie chování spotřebitelů na trhu s parfémy na základě vnímané hodnoty značky
Veronika Kročilová -
Tvorba hodnoty pro zákazníky ve vybraném podniku
Klára Hanzlíková