Florian Steinbrenner

Doctoral thesis

Obstacles to the implementation of value-based pricing

Překážky v implementaci tvorby ceny na základě vnímané hodnoty.
Abstract:
Cena je nejméně zkoumaným faktorem marketingového mixu, a to i přes svůj vý-znam v obchodní praxi jako jediného faktoru s přímým vlivem na příjem. Podle současné literatury je oceňování založené na vnímané hodnotě považováno za nejziskovější metodu stanovení cen. Nejčastěji používanými strategiemi pro tvor-bu ceny v obchodní praxi je nákladová tvorba ceny a cena založená na základě konkurence, zatímco …more
Abstract:
Price is the least researched factor in the marketing mix, despite its significance in business practice as the only direct revenue driver. According to existing litera-ture, value-based pricing is considered the most profitable pricing method. How-ever, the pricing methods cost-based and competition-based pricing are the most commonly used pricing techniques in business practice, while the concept …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Doctoral programme / field:
Economics and Management / Business Management and Economics