Specifika marketingu a managementu sociálních podniků – Stanislava Jančíková
Stanislava Jančíková
Bachelor's thesis
Specifika marketingu a managementu sociálních podniků
Specifics of marketing and management of socially beneficial companies
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou sociálního podnikání a jeho specifiky resp. odlišnostmi od standartních tržních subjektů především v oblasti řízení podniku a marketingu. Technologický pokrok a globalizace přinášejí významné změny v ekonomice, zvláště její produkční a distribuční sféře, které vyvolávají řadu společenských a environmentálních problémů. Sociální podnikání je vlastně snahou …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the characteristics of the social economy, social entrepreneurship and social enterprises and their specifics and differences from standard market entities, especially in the field of business management and marketing. Technological progress and globalization are bringing significant changes in the economy, especially in its production and distribution spheres, which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2020
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/r1rzf/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 7. 2020
- Supervisor: Ing. Zdeněk Bednarčík, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANČÍKOVÁ, Stanislava. \textit{Specifika marketingu a managementu sociálních podniků}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/7xhw6p/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISThe College of Regional Development and Banking Institute – AMBIS, a.s.
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Sociální podnikání jako důležitý prvek komunitní sociální práce
Marie Lopaurová -
Využití Drupal Commons v praxi: sociální podnikání a sociální sítě
Matej Sabo -
Sociální inovace jako podpora rozvoje sociálního podnikání
Petra Krejčí -
Integrační sociální podnikání a chráněný trh práce v kontextu sociální politiky
Kateřina Hudousková -
Sociální podnikání - založení sociální firmy a její bussines plán
Martina Rybaříková -
Sociální podnikání jako nástroj hospodářské politiky pro zmírnění sociální nerovnováhy
Eliška Škrobová -
Sociální podnikání jako pracovní příležitost pro zdravotně i sociálně znevýhodněné občany.
Vojtěch Vlček -
Sociální podnikání a jeho trendy v České republice
Šimon Kliment