Ing. Jitka Peksová

Bachelor's thesis

Marketing a veřejný prostor

Marketing and public space
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma „Marketing a veřejný prostor“. Teoretická část definuje pojmy jako: Marketing, marketingový mix a reklama. Podrobněji se věnuje venkovní reklamě, její efektivitě a regulaci. Vymezuje veřejný prostor a zaměřuje se i na jeho medializaci. Velkou část věnuje i psychologii vnímání reklamy, která řeší otázku, jakým způsobem se dnešní marketéři pomocí triků snaží …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the topic "Marketing and public space." The theoretical part defines terms such as: Marketing, marketing mix and advertisement. Further it defines outdoor advertising, its effectiveness and regulation. It defines the term public space and focuses on the media coverage. A large part is devoted to the psychology of perception of advertising that addresses the question …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní