Mikrosvět spotřebitele: Využití hudebních preferencí spotřebitele v marketingové komunikaci – Marek Pancíř
Marek Pancíř
Bachelor's thesis
Mikrosvět spotřebitele: Využití hudebních preferencí spotřebitele v marketingové komunikaci
Consumer microworld: Usage of consumer’s musical preferences in marketing communication
Abstract:
Tématem této práce je využití hudby v reklamě a její působení na spotřebitele. Cílem práce je nalézt odpovědi na tyto otázky: Pokud bychom byli schopni zjistit pomocí hudebních preferencí osobnostní rysy, dá se pak u produktů zaměřených na jednotlivé osobnostní typy zvolit i ideální audio složka? Je možné pouze pomocí playlistu jedince v jeho mobilním telefonu vybrat vhodné produkty a doporučit mu …moreAbstract:
Theme of this seminar paper is usage of music in commercials and its influence on consumers. Goal of this seminar paper is to find answers on these questions: If we can determine personal traits using musical preferences then can the ideal audio component be chosen for products focused on personality types? Is it possible only with the help of an individual's playlist in his mobile phone to select …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79364
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2020
- Supervisor: Klára Šimůnková
- Reader: Jan Závodný Pospíšil
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PANCÍŘ, Marek. \textit{Mikrosvět spotřebitele: Využití hudebních preferencí spotřebitele v~marketingové komunikaci}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/7ymqqi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79364
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
VLIV OSOBNOSTI A INTELIGENCE NA HUDEBNÍ PREFERENCE A PROBLEMATIKA STEREOTYPŮ V OBLASTI HUDEBNÍCH PREFERENCÍ
Simona KOSTOHRYZOVÁ -
Vliv hudebního vzdělávání na hudební preference
Alžběta Hrbáčová -
Hudební preference a emocionální složky osobnosti adolescentů
Petra SKÁCELÍK ŠULCOVÁ -
Hudební preference studentů KHK FPE ZČU
Jana BRYCHOVÁ -
Hudební preference u žáků na 2. stupni základních škol
Leoš DITTRICH -
Hudební preference dětí mladšího školního věku
Sandra NGUYENOVÁ -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Hass, Wut und Konfrontation in der deutschsprachigen Rap-Music und Hip-Hop-Music
Sylvie Zbořilová