Dopady srovnávací reklamy na vnímání českých spotřebitelů – Sabina Šinovská
Sabina Šinovská
Master's thesis
Dopady srovnávací reklamy na vnímání českých spotřebitelů
Perception of comparative advertising in the Czech republic
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit vliv srovnávací reklamy na vnímání českého spotřebitele. Konkrétněji pak vliv ověřitelnosti srovnávaných vlastností produktů před nákupem. Teoretická část se zaměřuje na definici srovnávací reklamy a poskytuje přehled podmínek přípustnosti srovnávací reklamy. Taktéž identifikuje formy srovnávacích reklam a faktory, které vnímání tohoto typu reklamy ovlivňuje. Praktická …moreAbstract:
The goal of the thesis focusing on the topic of “Comparative advertising perception in the Czech Republic” is to discover the difference between perceptions of comparative advertising in the Czech Republic. Specifically, the influence of the verifiability of the compared product characteristics before purchase. The literature review concentrates on the definition of comparative advertising and provides …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87504
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2022
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Markéta Lhotáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87504
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Analyses of Czech Diplomatic Career: How Do Czech Women Diplomats Perceive Themselves Inside
Gabriela Elisa Henz Hammes -
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
The Impact of Musical Aptitude on Czech Learners' Perception of L2 English Lexical Stress
Helena RYCHETSKÁ -
Vowel Length as a Cue to the Perception of Word-final Voicing by Czech Learners of English
Jan FUSÍK -
Entry point consumers a jejich vnímání marketingu společnosti Red Bull Česká republika, s. r. o.
Vít Hrubeš -
Discovering the impact of value evolution in marketing communication strategies for Czech consumers. Artistray cosmetics.
Tereza Sedláková -
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Zuzana Štěpánková -
Alternativní zdroje pohonu a jejich vnímání českými spotřebiteli
František Jakub Vozobule