Tereza Beránková

Master's thesis

Pivo v plechu - motivy českých spotřebitelů pro volbu tohoto obalu

Canned beer - motives of Czech consumers for choosing this packaging
Abstract:
Cílem práce je pomocí kvantitativního výzkumu poznat motivy, které mají vliv na koupi piva v plechu. Podcílem je zjistit spotřebitelsky nejčastější obal piva a důvody, které k tomu vedou. Práce je doplněna o marketingové a sociální poznání, statistická data, situaci na trhu s baleným pivem a charakteristiky obalů piva v ČR. Metodou sběru dat je lavinový online dotazník, vytvořený ve formulářích Google …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to use quantitative research to identify the motives that affect the purchase of canned beer. The goal is to find out the most common consumer packaging of beer and the reasons that lead to the purchase. The thesis is supplemented by marketing and social knowledge, statistical data, the situation on the market in packaged beer and the characteristics of beer packaging …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Stanislav Tripes
  • Reader: Mojmír Sabolovič

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82486