Lenka ČEPELÁKOVÁ

Master's thesis

Aplikace mechanismu poznávacího procesu při výuce osové souměrnosti

The application of the cognitive process mechanism in teaching of the axial symmetry
Abstract:
The thema of diploma thesis is "Application of mechanism of cognitive process in the teaching of axial symmetry". The main objective of the thesis was comparison of constructivist and transmissive aproach to teaching in lower primary school. The beggining of theoretical part explained concept of formalistic knowledge of pupils. After that there was described difference between transmissive and constructivist …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem "Aplikace mechanismu poznávacího procesu při výuce osové souměrnosti". Cílem bylo porovnání konstruktivistické a transmisivní výuky na 1. stupni základní školy. V úvodu teoretické části je vysvětlený pojem formalistické poznatky žáků. Dále jsou zde uvedeny možné přístupy k vyučování, kde je popsán rozdíl mezi transmisivním pojetím výuky a konstruktivistickou výukou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 4. 2014
  • Supervisor: PhDr. Vlastimil Chytrý, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČEPELÁKOVÁ, Lenka. Aplikace mechanismu poznávacího procesu při výuce osové souměrnosti. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta