Stíny pomocí metody sledování paprsků v reálném čase – Jakub Kolařík
Jakub Kolařík
Diplomová práce
Stíny pomocí metody sledování paprsků v reálném čase
Ray Traced Shadows in Real Time
Anotace:
Práce se zabývá tvorbou ukázkové aplikace implementující hybridní vykreslování scény v reálném čase, kterého dosahuje pomocí metod rasterizace a metody sledování paprsků. Hlavní zaměření práce je počítání měkkých stínů generovaných z plošných světelných zdrojů a časové zhodnocení metod použitých pro dosažení uspokojivého výsledku. Obsahem je i přehled používaných moderních metod pro získání stínů pomoci …víceAbstract:
This thesis shows ways of implementing hybrid rendering engine based on classic rasterization algorithms mixed with raytracing methods to provide realistically rendered scenes in real time. Main focus of this thesis is computing soft shadows generated from surface light sources and time evaluation of methods used for achieving satisfactory results. This work also contains summary of applied modern …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/147256
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2022
- Vedoucí: Tomáš Fabián
- Oponent: Michal Krumnikl
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOLAŘÍK, Jakub. \textit{Stíny pomocí metody sledování paprsků v reálném čase}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/7zbxq0/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Computer Graphic (1968). Rekonstrukce první výstavy počítačem generovaného umění v bývalém Československu
Jiří Mucha -
Návrh studijního programu předmětů 4ME111 Základy počítačové grafiky a 4ME112 Počítačová grafika
Margarita Antsifirova -
Metodické listy pro výuku počítačové grafiky na středních uměleckých školách – vektorová grafika v programu Adobe Illustrator
Lenka Cardová -
Počítačová grafika na základní škole
Ivana Lévková -
Massively parallel implementation of algorithms for computer graphics
Milan Jaroš -
Vzorové přípravy pro výuku odborného předmětu Počítačová grafika
Adéla Kovářová -
Steganography for Computer Graphics
Richard Gono -
Počítačová grafika
Radim Pinkava