Frazémy, parémie a okřídlené výrazy jako jazykový prostředek polské reklamy – Bc. Alena Vybíhalová
Bc. Alena Vybíhalová
Master's thesis
Frazémy, parémie a okřídlené výrazy jako jazykový prostředek polské reklamy
Phraseology, idioms, proverbs and winged words as a language mean of the Polish advertisement
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce představuje jazyk polské reklamy zaměřený na využívání ustálených slovních spojení, tedy frazémů, parémií a okřídlených výrazů a zároveň způsob, jakým samotná reklama jazykové vyjadřování obohacuje. Analýzou vyexcerpovaných sloganů jsou zjišťovány nejčastější způsoby využití těchto ustálených spojení a dotazníkem pak, jaký z těchto způsobů je pro adresáty natolik zajímavý …moreAbstract:
This master´s thesis presents the linguistic area of the Polish advertisemet focused on the use of phraseology, proverbs and winged words. Also, this thesis indicates the way how advertisement enriches the language expression. By the analysing of the Polish slogans I ascertain which are the most common ways of using this phraseology. And whith the questionnaire responses I am trying to discover which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kskvv/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Roman Madecki, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Polish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Typologie postav v hasičských pohádkách a jejich etický aspekt v akceptaci této profese
Pavla TESAŘOVÁ -
Žánrová typologie próz Jana Pelce
Andrea KOPEČKOVÁ -
Au-delà de la beauté : la découverte des stratégies linguistiques dans le slogan et annonces publicitaires de L’Oréal Paris
Paula Balážiová -
Logo a slogan v komunikaci realitních společností
Věra Urbanová -
Logo a slogan v marketingové komunikaci automobilového průmyslu
Jan Kvapil -
I giochi di parole negli slogan pubblicitari
Lenka Bělašková -
Analisi di alcuni aspetti linguistici degli slogan pubblicitari
Magdalena KACETLOVÁ -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula