Veronika Raková

Master's thesis

Analýza obchodního konceptu společnosti IKEA

Retail concept analysis of the IKEA Company
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat obchodní koncept společnosti IKEA Group. Teoretická část se zabývá obchodními koncepty obecně, trendy, které na něj v současné době mají podstatný vliv, a zemí původu společnosti -- Švédskem. Praktická část analyzuje tři hlavní pilíře obchodního konceptu - katalog, prodejnu a webové stránky. Dále analyzuje marketingové nástroje firmy, obchodní známku, autorská …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse the retail concept of the IKEA Group. The theoretical part focuses on retail concepts in general, trends which are currently having a significant influence on retail concepts and the country of company's origin -- Sweden. The practical part analyses three main pillars of its retail concept -- catalogue, store and web site. Further it analyses Company's marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26991

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic