Noemova archa - práce s příběhem jako způsob rozvoje hodnot a sociálních vztahů u dětí v mateřské škole – Bc. Lucie Růžičková
Bc. Lucie Růžičková
Bachelor's thesis
Noemova archa - práce s příběhem jako způsob rozvoje hodnot a sociálních vztahů u dětí v mateřské škole
Noem' s Ark - Work with the Story as a Way of Development of Values and Social Relationships by Children in Nursery School
Abstract:
Anotace Bakalářská práce se zabývá rozvojem sociálních vztahů dětí v předškolním věku. Teoretická část je zaměřena na poznatky o sociálním rozvoji dětí. Pojednává o socializaci a možnostech učení v předškolním vzdělávání, především o skupinových metodách a využití literárního textu. Snaží se nastínit koncepci morálního vývoje a význam mýtů pro člověka. Praktická část předkládá návrh výukového programu …moreAbstract:
Annotation My thesis deals with development of social relationships by pre-school children. The theoretical part is aimed at findings about social development of children. It deals with socialization and possibilities of learning in pre-school education, especially about group work methods and usage of literary texts. It tries to outline the conception of moral development and importance of myths for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/igkiw/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RŮŽIČKOVÁ, Lucie. \textit{Noemova archa - práce s příběhem jako způsob rozvoje hodnot a sociálních vztahů u dětí v mateřské škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/83z35z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Literární text jako prostředek pro rozvoj emoční inteligence dítěte v mateřské škole
Anna Rozsívalová -
Comparison of ARKit, ARCore and supported rendering technologies in iOS development
Miriam Cabadajová -
Práh dichoptického maskování kontrastem jako měřítko síly senzorické fúze u heterotropií s ARK
Kateřina Dostálková -
Diagnostika ARK
Renáta Papcunová -
Rozšížená realita na iOS pomocí frameworku ARKit
Jan Hudák