Markéta Grammetbauerová

Bachelor's thesis

Analýza vnímání privátních značek na českém trhu

Abstract:
Bakalářská práce za pomoci dvou výzkumných metod, kterými je dotazníkové šetření a zkušenostní in-home test, zkoumá vnímání privátních značek na českém trhu a vnímání privátních značek zákazníky dm drogerie markt. Práce poukazuje na to, že privátní značky mohou spotřebiteli vnímanou kvalitou konkurovat značkám výrobců, a to i přes to, že jejich ceny jsou v porovnání s nimi vnímané jako nižší. Ukázalo …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the perception of Czech private brands and the perception of private brands by customers of dm drogerie markt. Two research methods were used, which is a questionnaire investigation and an experiential in-home test. The thesis points out that private labels which are rated well by the consumers can compete with another brands, despite the fact that their prices are perceived …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
  • Reader: Ing. Šárka Kolářová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích