Eliška Heřmánková

Bachelor's thesis

Adjectives as a Persuasive Strategy in Online Book Reviews

Abstract:
The focus of this bachelor thesis is to analyze the use of adjectives as a persuasive strategy in online book reviews. The theoretical part concerns with book review as a genre, its structure and evaluative language, and also describes adjectives, their morphology, syntax, and semantics. The practical part consists of methodology and framework used to analyze the corpus of this thesis and also presents …more
Abstract:
Záměrem této bakalářské práce je analýza adjektiv a jejich užití jako přesvědčovací strategie v online recenzích knih. Teoretická část práce se zabývá žánrem knižní recenze, její strukturou a hodnotícím jazykem a také popisuje adjektiva, jejich morfologii, syntax a sémantiku. Praktická část se soustředí na metodologii a analýzu korpusu práce a dále prezentuje výsledky analýzy.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Heřmánková, Eliška. Adjectives as a Persuasive Strategy in Online Book Reviews. Pardubice, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
English Language / English for Business

Theses on a related topic