Attitudes to pay per use Product Service Systems – Ing. Faith Ngoya
Ing. Faith Ngoya
Diplomová práce
Attitudes to pay per use Product Service Systems
Attitudes to pay per use Product Service Systems
Anotace:
Cílem práce je prozkoumat postoje spotřebitelů k "pay-per-use" službám v kontextu oběhového hospodářství mezi spotřebiteli žijícími v České republice. Pro důkladné prozkoumání bariér, motivů, postojů a chování k těmto produktovým službám (prádelny a e-koloběžky) je použit smíšený metodický přístup kombinující dotazníkové šetření a ohniskovou skupinu.Abstract:
The purpose of the thesis is to explore the attitudes consumers have toward pay-per-use product services in the context of the circular economy among consumers living in the Czech Republic. A mixed method approach, combining survey and focus group is used to provide a comprehensive investigation of barriers, motives, and behavioral attitudes towards these product services (laundromats and e-scooters …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 1. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jfar0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Realization of the system for access management and identity federation with use of service mojeID and the product DirX Access.
Jakub Šebök -
A comparative analysis of consumer’s perception of hotel restaurants in Great Britain and New Zealand (Relationship marketing study)
Jana Nekudová -
Consumer Perceptions, Attitudes and Behavior towards Healthy Foods: The Case of Czech and Dutch Millennial Consumers
Rick Van Wetten -
Selected aspects of household consumer behavior in the context of environmental and technological changes
Martin Hlaváček -
Selected environmental aspects of consumer behavior
David Brož -
Sustainability transitions, policy-making and circular economy: a study on the effectiveness of the European and Dutch policy-mixes aimed at implementing a circular economy in the Dutch agro-food and construction industries.
Linda den Bol -
Circular economy and the goals of sustainability
Sanya Goswami