Porucha pozornosti s hyperaktivitou a možnosti její léčby – Bc. Ivana Vojtěchová
Bc. Ivana Vojtěchová
Master's thesis
Porucha pozornosti s hyperaktivitou a možnosti její léčby
Attention Deficit Hyperactivity Disorder and its Treatment Possibilities
Abstract:
Ve své práci se zabývám poruchou pozornosti s hyperaktivitou. Cílem práce je přehledně zpracovat toto téma a představit možnosti léčby této vývojové poruchy. Praktická část je koncipována formou rozhovorů s odborníky, učiteli, rodiči a dětmi. Celá práce je doplněná o kazuistické studie.Abstract:
This thesis will investigate Attention Deficit Hyperactivity Disorder. The aim of this thesis is to examine this topic and to introduce the possibilities of treatment for this disorder. The practical part of the thesis will be designed around interviews with experts, teachers, parents and children. The thesis will be accompanied with a case
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 3. 2015
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM3745
Thesis defence
- Date of defence: 14. 4. 2015
- Supervisor: PhDr. Alena Dědečková
- Reader: Mgr. Jakub Holeček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Specializace v pedagogice / Sociální pedagogika
Theses on a related topic
-
Využití metody EEG biofeedback při kompenzaci specifických poruch učení a soustředění u žáků
Alena Hauptmanová -
Přínos EEG Biofeedback pro děti s ADHD se zaměřením na školní prostředí
Martina Jurčíková -
Metoda EEG-Biofeedback jako možná pomoc pro děti s ADHD v předškolním věku.
Lenka MINAŘÍKOVÁ -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights